KSeF - wdrożenie i fakturowanie
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 27 stycznia 2026 r. godz. 9:00-16:00 (8 godz. lekcyjnych)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy oraz materiały szkoleniowe.
CEL
Zapraszamy na kompleksowe szkolenie dotyczące fakturowania w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). Podczas spotkania omówione zostaną zasady uzyskiwania dostępu do systemu, proces wystawiania i przesyłania e-faktur, tryb wystawiania faktur offline zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2025 r. normująca zasady fakturowania w KSeF od 1 lutego 2026 r.
Przedstawione zostaną również sytuacje wyjątkowe, takie jak awarie systemu, specyfikę transakcji międzynarodowych oraz nowe zasady dotyczące rozliczania faktur korygujących. Szkolenie obejmuje najnowsze przepisy, rozwiązania przejściowe oraz praktyczne aspekty wdrożenia KSeF w firmie.
Uczestnicy uzyskają aktualną, uporządkowaną wiedzę oraz praktyczne wskazówki, które pozwolą na sprawne i bezpieczne przejście do obowiązkowego e-fakturowania.
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących wystawianiem faktur, pracowników działów księgowości, informatyków zajmujących się wdrożeniem KSeF.
WYKŁADOWCA
Grzegorz Tomala – doradca podatkowy
PROGRAM
- Terminy wdrożenia obowiązkowego KSeF:
- wydłużenie terminu rozpoczęcia e-fakturowania dla części podatników.
- Zasady uzyskiwania dostępu do KSeF
- rodzaje uprawnień
- zasady przydzielania uprawnień
- zgłoszenie ZAW-FA
- zasady uwierzytelniania się w KSeF
- Różnice miedzy obecną fakturą elektroniczną, a e-fakturą z KSeF.
- Omówienie obecnych zasad e-fakturowania w ramach fakultatywnego KSeF
- termin wystawienia e-faktury obecnie porównanie z zasadami, które będą obowiązywać w ramach obligatoryjnego KSeF.
- Zasady wystawiania faktur w KSeF
- sytuacje, w których e-fakturowanie jest obowiązkowe
- przypadki, gdy faktura wystawiona w KSeF jest przekazywana nabywcy w sposób z nim uzgodniony
- Transakcje pozostające poza obowiązkowym fakturowaniem w ramach KSeF.
- Zasady postępowania w przypadku awarii, niedostępności lub przerwy w dostępie do KSeF:
- wystawianie faktur elektronicznych poza KSeF – faktury offline, offline 24,
- oznaczanie faktur kodami QR,
- obowiązek późniejszego wysłania faktur do KSEF.
- E-faktury w sytuacji transakcji międzynarodowych:
- fakturowanie WDT
- fakturowanie usług świadczonych poza terytorium kraju
- Wystawianie faktur RR oraz VAT RR KOREKTA w ramach KSeF
- Omówienie wybranych pól zawartych we wzorcu e-faktury:
- elementy obligatoryjne i fakultatywne e-faktury.
- Faktury korygujące treść, terminy rozliczeń, e-faktur:
- nowe zasady rozliczania faktur korygujących zmniejszających sprzedaż,
- likwidacja not korygujących.
- Terminy odliczenia podatku naliczonego z e-faktur:
- termin otrzymania faktury w ramach KSeF.
- Zasady dokonywania płatności za e-faktury:
- dane przelewu za e-fakturę
- Sankcje za niewystawianie faktur w ramach KSeF.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
WARUNKI ZALICZENIA SZKOLENIA
Formą zaliczenia kursu jest uczestniczenie w zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne (telefon, tablet) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI
- Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.
Chęć skorzystania ze zniżki należy wskazać w chwili zapisu.
- Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora zgłoszenia na szkolenie.
- Przedpłaty prosimy uiszczać po potwierdzeniu, że szkolenie się odbędzie, na numer konta: 97 1160 2202 0000 0000 6250 4500; tytułem: imię i nazwisko uczestnika oraz nazwa szkolenia.
- Rezygnację należy przesłać w formie e-mail na adresbiuro@radom.skwp.pl, najpóźniej na 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem szkolenia.
Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.
- Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.