search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
04.11.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
online
Opłata:
370,- zł od osoby
350,- zł Cena dla członków SKwP

Podatkowe zamknięcie roku 2025r. w podatkach dochodowych oraz zmiany na rok 2026

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 4 listopada 2025 r. od godz. 09.00   (7 godzin lekcyjnych)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line  (HYBRYDA). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
  • możliwość

WYKŁADOWCA

Aleksander Gniłka- Doradca podatkowy, absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace”. Prowadzi szkolenia dla Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce

PROGRAM

Podatki dochodowe w 2025.

minimalny podatek dochodowy/przychodowy (kogo dotyczy, podstawa i wysokość opodatkowania) a globalny podatek minimalny w 2025r.,

księgi i ewidencje – nowa forma obowiązków podatkowych od 2025 (JPK KR PD, JKP ST PD),

dotacje, subwencje, dofinansowania oraz ich wpływ na podatki dochodowe,

amortyzacja środków trwałych (wartości początkowe, metody amortyzacji, wyłączenia z amortyzacji),

podmioty powiązane w podatkach dochodowych (obowiązki oraz terminy)

ulga na złe długi a zaliczenie w koszty nieściągalnych wierzytelności,

najistotniejsze zagadnienia związane z podatkiem u źródła (WHT) (płatności podlegające opodatkowaniu, zwolnienia, preferencje z UPO, klauzula 2 ml zł i inne) z uwzględnieniem objaśnień podatkowych z 3 lipca 2025r. dotyczących beneficjentów rzeczywistych,

regulacje podatkowe związane z fundacją rodzinną (fundator, beneficjenci, przychody i stawki podatkowe) oraz zmiany na 2026r. (minimalny okres posiadania aktywów, najem krótkoterminowy oraz inne)

koszty finansowania dłużnego a koszty podatkowe związane z kapitałami własnymi (hipotetyczne odsetki) ze wskazaniem rozbieżności w podejściu do liczenia wysokości hipotetycznych odsetek

wybrane regulacje podatkowe odnoszące się do estońskiego CIT oraz inne zagadnienia dotyczące tej formy opodatkowania,

wyjazdy i imprezy integracyjne inne nieodpłatne świadczenia, zwolnienia z opodatkowania,

przychody z działalności gospodarczych – formy opodatkowania (plusy i minusy wyboru danej formy opodatkowania),

przychody podatkowe (metoda memoriałowa, kasowa, zasady i wyłączenia),

PIT kasowy od 2025r. (kogo dotyczy, warunki brzegowe, wyłączenia),

Spółki osobowe a podatki dochodowe w 2025/2026r.

Inne wybrane zagadnienia w podatkach dochodowych min.:

koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek  zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),

koszty bezpośrednie oraz koszty pośrednie – moment poniesienia kosztu oraz korekta kosztów,

koszty podatkowe związane ze środkami trwałymi i wartościami niematerialnymi i prawne – amortyzacja (remont i modernizacja oraz inne).

płatności gotówkowe oraz płatności na rachunki niezgłoszone w rejestrze VAT + płatności bez split payment’u – jako wydatki wyłączone z kosztów podatkowych,

wybrane zagadnienia dotyczące kosztów uzyskania przychodów m.in.:

- kary umowne i odszkodowania,

- wydatki marketingowe, promocyjne, reklamowe, reprezentacyjne, sponsoring,

- podatek u źródła jako koszt podatkowy,

- świadczenia na rzecz pracowników a koszty podatkowe,

samochody osobowe a koszty podatkowe z uwzględnieniem zmian od 2026r.

wyłączenie z kosztów podatkowych m.in. wydatki reprezentacyjne, składki na ubezpieczenia społeczne, wydatki związane z radą nadzorczą, sponsoring niewłaściwy, składki członkowskie.

korekta kosztów i przychodów podatkowych (moment ujęcia i sposób udokumentowania),

obowiązki informacyjne dotyczące podatników (m.in. dokumentacje cen transferowych, informacje o realizowanej strategii podatkowej, CIT-ST i inne).

Pytania uczestników.

WARUNKI ZALICZENIA SZKOLENIA

Formą zaliczenia kursu jest uczestniczenie w zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne (telefon, tablet) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI

  1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

Chęć skorzystania ze zniżki należy wskazać w chwili zapisu. 

  1. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora zgłoszenia na szkolenie.
  2. Przedpłaty prosimy uiszczać po potwierdzeniu, że szkolenie się odbędzie, na numer konta: 97 1160 2202 0000 0000 6250 4500; tytułem: imię i nazwisko uczestnika oraz nazwa szkolenia.
  3. Rezygnację należy przesłać w formie e-mail na adresbiuro@radom.skwp.pl, najpóźniej na 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem szkolenia.

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.

  1. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
ul. W. Cymerysa-Kwiatkowskiego 70
26-604 Radom

tel. 48 365 07 34

biuro@radom.skwp.pl

Bank Millennium SA 97 1160 2202 0000 0000 6250 4500