search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miasto:
Radom
Miejsce:
ul. W. Cymerysa-Kwiatkowskiego 70
26-604 Radom
Termin rozpoczęcia:
14.11.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
Stacjonarny
Opłata:
440,- zł od osoby
420,- zł Cena dla członków SKwP

KseF – regulacje, wymagania, wdrożenie

Szkolenie prowadzone jest w formule stacjonarnej. 

Szkolenie odbędzie się w godz. 9:00 - 16: 00 (8 godz. lek.).

WYKŁADOWCA

Krzysztof Czekaj - doradca podatkowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w największych firmach doradczych, kancelariach prawnych oraz odpowiadając za rozliczenia podatkowe jednej z największych polskich spółek. Specjalizuje się w doradztwie dotyczącym podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym od osób prawnych. Od kilku lat współpracuje ze specjalistami IT przy projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań minimalizujących ryzyko popełnienia błędów w prowadzeniu rozliczeń podatkowych zarówno w podatkach dochodowych, jak i VAT. Zajmuje się możliwościami analizy i wykorzystania danych raportowanych przez podatników w formie plików JPK. Doradza przy ustalaniu efektywnych podatkowo łańcuchów dostaw (w tym w e-commerce), przeprowadza przeglądy podatkowe, due diligence, prowadzi wdrożenia procedur podatkowego compliance. Reprezentuje klientów w sporach z organami podatkowymi, zarówno na poziomie kontroli i postępowań podatkowych, jak również przed sądami administracyjnymi.

PROGRAM

  1. Wprowadzenie:
  • Co to jest KSeF?
  • Co to jest e-faktura/faktura ustrukturyzowana?
  • E-faktura vs. faktura elektroniczna vs. faktura?
  • Co oznacza „wystawienie faktury w KSeF”?
  1. Terminy wejścia w KSeF:
  • Od kiedy KSeF będzie obowiązkowy?
  • Wyjątki i terminy ich obowiązywania.
  1. Jak działa KSeF:
  • Założenia modelu funkcjonowania KSeF;
  • Dostęp do KSeF i podmioty uprawnione;
  • Wystawienie faktury w ramach KSeF;
  • Wystawienie faktury: bezpośrednio w KSeF lub poprzez system podatnika;
  • Wystawienie faktury: wysyłka wsadowa a interaktywna?
  • Walidacja faktury przez KSeF – co to oznacza?
  • Otrzymanie faktury w ramach KSeF;
  • Jakie rodzaje faktur można wystawiać w KSeF?
  • Czy faktury będą wystawiane i otrzymywane poza KSeF?
  • Dostęp do faktury w KSeF: podatnik krajowy, zagraniczny lub inny nabywca
  • KSeF a JPK_VAT;
  1. Schema Fa (3) i jej najważniejsze elementy:
  • Format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF;
  • Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne;
  • Podstawowe części składowe e-faktury;
  • Jakie dane pojawią się w sekcjach:
    – Nagłówek;
    – Podmiot 1,
    – Podmiot 2,
    – Podmiot 3,
    – Podmiot Upoważniony;
    – Fa;
    – Stopka;
  • Omówienie wybranych elementów schemy;
  1. Uwierzytelnianie się i nadawanie uprawnień w KSeF:
  • Rodzaje uprawnień w KSeF;
  • Sposoby nadawania uprawnień;
  • Przekazywanie uprawnień;
  • Metody uwierzytelniania się w KSeF;
  1. Istotne elementy obowiązkowego KSeF:
  • Kto musi stosować faktury ustrukturyzowane?
  • Czy obowiązkowy KSeF oznacza brak faktur papierowych i elektronicznych?
  • Co z fakturami dla podmiotów zagranicznych i od podmiotów zagranicznych?
  • Faktury dla osób prywatnych
  • Awaria KSeF – czy można wystawiać faktury i w jaki sposób?
  • Tryb offline
  • Faktury zaliczkowe i faktury proforma w KSeF?
  • Nowe zasady korygowania faktur w KSeF;
  • Likwidacja not korygujących i duplikatów w KSeF;
  • Dodatkowe oznaczenia na fakturach (kody QR)
  • Nowy termin zwrotu VAT;
  • Rozliczanie faktur korygujących (in plus/in minus) w zależności od tego, czy faktura jest wystawiona w KSeF, jest w trybie awaryjnym/offline czy poza KSeF (perspektywa sprzedawcy i nabywcy);
  1. Inne zmiany związane z wejściem obowiązkowego KSeF:
  • Przelewy z nr KSeF – w jakich przypadkach?
  • Za co grożą kary w KSeF?
  • Kto i w jaki sposób będzie ustalał wysokość kar?
  • Kary w KSeF a konsekwencje w ramach KKS;
  1. Jak się przygotować do wdrożenia KSeF?
  • Audyt;
  • Przegląd procedur (po stronie sprzedaży jak i zakupów);
  • Przegląd transakcji i umów (sprzedażowych i zakupowych);
  • Dane, które muszą być na e-fakturach (obowiązkowo i biznesowo);
  • Modyfikacje systemów informatycznych i procesów;
  • Analiza procesu wystawiania i otrzymywania faktur w ramach KSeF;
  • Regulaminy sprzedaży i ewentualna potrzeba ich dostosowania;
  • Archiwum danych z KSeF;
  • Monitoring funkcjonowania KSeF;
  • KSeF jako narzędzie optymalizujące procesy w firmie;
  • Awarie i procedury na wypadek ich wystąpienia;
  • Dostosowanie innych procesów do KSeF (np. przelewy z nr KSeF);

WARUNKI ZALICZENIA SZKOLENIA

Formą zaliczenia kursu jest uczestniczenie w zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

WARUNKI PŁATNOŚCI I REZYGNACJI

  1. Przesłanie formularza on-line stanowi zawarcie umowy wiążącej i jest jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty.

Chęć skorzystania ze zniżki należy wskazać w chwili zapisu. 

  1. Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora zgłoszenia na szkolenie.
  2. Przedpłaty prosimy uiszczać po potwierdzeniu, że szkolenie się odbędzie, na numer konta: 97 1160 2202 0000 0000 6250 4500; tytułem: imię i nazwisko uczestnika oraz nazwa szkolenia.
  3. Rezygnację należy przesłać w formie e-mail na adresbiuro@radom.skwp.pl, najpóźniej na 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem szkolenia.

Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora.

  1. Brak uiszczenia wpłaty oraz nieobecność na szkoleniu nie są jednoznaczne z rezygnacją.
ul. W. Cymerysa-Kwiatkowskiego 70
26-604 Radom

tel. 48 365 07 34

biuro@radom.skwp.pl

Bank Millennium SA 97 1160 2202 0000 0000 6250 4500

close