search Wiedza współpraca wsparcie od 1907
Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
27.11.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie krótkie
Tryb:
online
Opłata:
400,- zł od osoby
380,- złCena dla członków SKwP

Ewidencja księgowa w projektach dofinansowanych

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 27 listopada 2024 r. w godz. 9:00-15:00 (7 godzin lekcyjnych)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy online.

WYKŁADOWCA 

dr Katarzyna Żuk - dr nauk ekonomicznych;  posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne w KUL, WSPA, WSB, Akademia Zamojska, SKwP; posiada doświadczenie w pozyskiwaniu, rozliczaniu dotacji UE; znajomość MSR/MSSF; główny księgowy w firmach produkcyjnych, w spółce giełdowej

PROGRAM

  1. Regulacje - podstawy prawne oraz wymogi wynikające z umowy o dofinansowanie dot. prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla projektów współfinansowanych ze środków pomocowych (wyodrębniona ewidencja u przedsiębiorców prowadzących pełną księgowość). Analiza uregulowań UE. Analiza uregulowań krajowych i wynikających z dokumentacji projektu dofinansowanego.
  2. Regulacje wewnętrzne w zakresie rachunkowości w jednostkach realizujących projekty pomocowe: polityka rachunkowości, dokumenty wewnętrzne powiązane z polityką rachunkowości, plan kont.
  • Przygotowanie zarządzenia wprowadzającego oraz aneksu do polityki rachunkowości, planu kont przykładowego projektu dofinansowanego.
  • Przygotowanie planu kont i zasad ewidencji różnych typów projektów: inwestycyjnego (zakupu rzeczowych i niefinansowych aktywów trwałych), projektu badawczo-rozwojowego, projektu kosztowego.
  • Wprowadzenie do polityki rachunkowości ogólnych zasad ujmowania dotacji UE.
  1. Omówienie metod ewidencji przychodów z dofinansowania. Analiza na gruncie UoR i MSR/MSSF.
  2. Kwalifikowalność wydatków: (uznanie wydatków za poniesiony, dokumentowanie wydatków, opisy dokumentów księgowych, kary umowne).
  3. Koszty pośrednie i zasady ich ewidencji.
  4. Dokumentowanie wydatków projektowych.
  • Przygotowanie planu kont dla wydatków niekwalifikowanych dotyczących projektu dofinansowanego.
  • Analiza konieczności zakładania wyodrębnionego konta bankowego.
  • Jak płacić wynagrodzenia, PIT 4 i składki ZUS w przypadku konieczności wyodrębnienia osobnego konta bankowego.
  • Zasady przygotowania opisu dokumentów księgowych.
  1. Archiwizacja dokumentów oraz zapisów księgowych.
  2. Kontrola wyodrębnionej ewidencji księgowej.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny lub laptop lub tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku oraz dostępem do Internetu.

ul. Kwiatkowskiego 70
26-604 Radom

tel.48 365 07 34

biuro@radom.skwp.pl

Bank Millennium SA97 1160 2202 0000 0000 6250 4500

close